مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

گروه شهری: وزیر کشور با اشاره به ناموفق بودن دولت در واگذاری 23 تصدی خود به شهرداری‌ها، گفت:

به معاونت عمرانی وزارت کشور 6 ماه فرصت می‌دهم تا کلیه حوزه‌های قابل واگذاری را با هماهنگی شهرداران به آنها واگذار کند.

به گزارش همشهری، علی کردان در سیزدهمین گردهمایی شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها،بیان داشت: سند چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی ایران که مورد تفاهم کل کشور است، جمهوری اسلامی ایران را در مقام اول کشورهای منطقه و کشوری الهام‌بخش در بین 23 کشور منطقه خاورمیانه تعریف کرده است و رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده باید به‌عنوان دغدغه‌ اصلی وزارت کشور و زیرمجموعه‌های آن قرار گیرد و باید برنامه عملیاتی برای تحقق این سند تعریف شود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به تحقق نظر قانون اساسی در قالب شکل‌گیری شوراها و جایگاه آنها، اشاره و تصریح کرد: مدت زیادی از سپردن اداره شهرها به شهرداری‌ها می‌گذرد، اما قدمت سپردن اداره امور شهر به‌خود مردم کمتر از یک دهه است و باید نهال شوراها را با یک باغبانی خوب و مناسب حفظ کنیم، تا از میوه‌های شیرین آن به نفع جامعه استفاده شود.

کردان خاطر نشان کرد: متأسفانه دولت در بخش سیاستگذاری‌های مربوط به شهرداری‌ها، توفیق بالایی نداشته و یکی از تصمیمات مهم خود در مورد  واگذاری 23 وظیفه و تصدی‌گری دولت به شهرداری‌ها را محقق نکرده است.

وی این موضوع را با توجه به بزرگ بودن دولت و تصدی‌های زیاد آن طبیعی خواند وابراز کرد: تجربه کارهای دولتی نشان داده است که همواره برای واگذاری برخی تصدی‌گری‌ها مقاومت‌هایی وجود دارد، اما وزارت کشور، پرچم تحقق این قول را با اعتقاد و آگاهی و فرهنگ‌سازی و نیز فشار بر کسانی که مقاومت می‌کنند، در راستای رسیدن به عقل و خرد جمعی و نیز رسیدن به اهداف اصل 44 در دست می‌گیرد و آن را محقق خواهد کرد.

وزیر کشور تاکید کرد: برای رسیدن به این هدف مهم به معاونت عمرانی وزارت کشور 6 ماه مهلت می‌دهم تا این موضوع را اجرایی و محقق کند و در این دوره کلیه حوزه‌های قابل واگذاری را به شهرداران و با هماهنگی آنها واگذار کند.

وی در سخنان خود با تاکید بر لزوم رعایت حقوق شهروندان‌عنوان کرد: به هر میزان که آرای دیوان عدالت اداری نسبت به موضوعات شهری کاهش پیدا کند یا به هر میزان که مصوبات شورای شهر تهران از طریق مراجع نظارتی کمتر مورد سؤال قرار گیرد، به این معناست که حقوق شهروندان بیشتر رعایت شده است.

کد خبر 65221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز